Friday, April 11, 2008

Kueh Cucur . . .


ngeh ngeh ngeh...
ari ni aku demam2 bleh plak blaja wat kueh tradisional...
name kueh tu kueh cucur...

bahan2 :
- tepung gandum
- tepung beras
- gula melaka (di hiris halus)
- air kelapa
- lidi satey

cara :
- gaulkan tepung gandum + tepung beras
- leraikan bsama gula melaka td
- gaulkan dgn air kelapa smpei sebati dan takde la cair sgt...heh
- panaskan myk dlm kuali utk mgoreng
- sukatan utk 1 kueh hurmm...dlm 1 senduk.itu kalo beso..kalo nk wat cumil2...stgh senduk pun ckp..
- gunekan lidi satey tu utk usik2 kueh tu..bg msk..huhuhuhu...heee...pastu balikkan kueh tu..
- then, tadaaaaaaa....die ade gigi bentuk kat tepi die..
- then nk cocok kat tgh2 pun leh..tak nk pun takpe..pastu goyang2 die lg..bg msk..
- pastu angkat...
- sedia utk di mkn..nyam2....

*cam lawak jerk kan aku msk..hehe

4 comments:

penyapubaru said...

macam kelucahan jek kueh nihh

hohohooh nak skittttt

Sembrol @Ryusgnal said...

aku bukan nak mengata, tapi serius la memula aku ingat getah beku. kuih rupanye. Jgn marah ek iena. aku baru balik dr kg, mungkin aku banyak sgt tgk getah beku kat kg... he he.

Suria said...

ekekekek..yer ke ko buat ni naa..mcm kuih beli jer..

kuih kocok2 ke ni?...ayuh goyang lagi...auww~!~

SYARIENARIFEN said...

NA BLAJA WAT TU MAKSU...
SIAP BSILAT LG WAT TAU.
HEHE...