Monday, December 29, 2008

kesilapan atau ketidaksengajaan???

aku kat sini tak tau nk ckp ape la.. aku tgk pun konpius.. sbnye bile tarikh 1 muharram 1430 hijrah???? aku nk up topik pun pk 2 3 kali.. tgk kalender, awal muharram jatuh pd 29 disember 2008. tp bile aku tgk utusan, 29/12/08 adalah 2 muharram... pelik.. aku ishh.. aku bukak berita harian plak.. tgh mlm td, same.. mcm utusan.. but br td ni.. kul 7 aku cek.. editor die dh tukar kpd 1 muharram.. ok la tu..



utusan malaysia online

berita harian online

hak ni plak lg satu.. haaiishhh bkn web bukan calang2 tu.. d antara jakim n jawi yg aku bukak.. mcm mane buleh tak alert tu??? jakim aku tgk 29/12/08 = 2 muharram.. then jawi plak 1 muharram..

jakim

jawi

di sini la.. bg aku, akan menimbulkan masalah.. org akan pertikaikn.. mcm mane buleh jd satu kesilapan tu??? tarikh bg permulaan bulan islam... awal muharram.. bukan satu tarikh yg buleh d permainkn.. alahai..



peace (^.^)_v

1 comment:

Bani said...

apa lah mereka ni hidup mcm umah tak bejamban men nyonyot je, weh editor bek kowang gantung botol kicap kat pagar la