Wednesday, September 29, 2010

Di Suatu Malam...

suasana sunyi sepi.. hanya btemankan alunan muzik d radio.. bsama teman2 bbual d suatu tmpt.. dlm pd itu, ada sepasang pencinta yg setia.. leka bbual sesama mereka..


dirimu - syg abg tak?

diriku - :-)

dirimu - mm

diriku - ermmm sape la diri ku ini uhuk

dirimu - ye,siapalah dirimu dan siapalah diriku,aku umpama gagak yg tak berwarna sedangkan kau merak dikayangan..

diriku - errrmmm

dirimu - trpahat selalu diruangan mataku wajahmu yg indah berseri dikala bulan mengambang... telah ku semadikan semuanye dalam jiwa ini.. kekadang aku merasa ketakutan akan jiwaku ini adakah ianya benar atau pun hanya kata2 semata-mata... lebiu syg

diriku - :-(

dirimu - kesedihan mu umpama sesuci embun pagi yg jernih tatkala mengalir diruangan pipimu.. aku kalah dengan titisan  itu..jgn ditangisi apa yg telah terjadi,ini semua sudah ketentuan ilahi..

diriku - ermmm apakan daya..

dirimu - setiap manusia melakukan kesilapan, perbetulkan, perbaiki kelemahan itu yg dituntut, tidak dengan meratapi perkara yg sudah berlalu.. adakalanya kita terlupa ade yg Maha Esa.. semua telah tertulis dan itu lah hakikatnye

diriku - ya.. semuanya tlh ttulis.. semuanya tlh d tkdirkan..

dirimu - ketahuilah wahai sygku, bile dirimu sedih diriku turut merasakan nye, bile dirimu gembira, diriku tumpang bahagianya... jgn sesekali menitiskan airmata sucimu itu kerna perkara  yg sudah berlalu..

diriku - ermmmm.. setiap pehubungan itu di mulai dgn perkenalan..dan di akhiri jua dgn ppisahan.. daku d sini tlh bsedia dgn semua itu.. bsedia utk mengenali.. dan juga bsedia utk kehilangan..

dirimu - telahku katakan jodoh pertemuan dn perpisahan semua itu ketentuan ilahi, bukan hak kita utk menentu kan nye..

diriku - ya.. mmg ku akui semua itu ketentuan ilahi.. ttp apa yg blaku, seolah2 tidak menyebelahi ku.. daku insan yg hina yg tidak mpunyai apa2.. satu demi satu menimpa diri.. hingga tidak tdaya utk mharunginya lg..

dirimu - sygku.. jgnlah berkata begitu, setiap yg terjadi ada hikmahnye, tuhan tidak kejam terhadap umatnye syg, disebalik kecewa telah disediakan kegembiraan, disebalik kegembiraan telah disediakan kemakmuran... bersabarlah sygku

diriku - mungkin silap ku.. mungkin salah ku.. tidak tahu smpei bila ianya akan berterusan.. penat dh bduka.. penat dh menangis.. hingga satu saat.. pernah tdetik d hati.. tamatkn saja pjalanan ini.. biar tidak perlu menyusahkan sesiapa lg..

dirimu - tamatkn saja pjalanan ini<<====kata2mu telah mengguris hatiku ini.. sampai hatimu perlakukan aku sedemikian.. aku sedar sapa diri ini tapi tidak salah bgku utk menyangi dn menyintai.. biar tuhan saja yg tahu betapa pedihnye kata2mu itu pada diriku...

diriku - maafkn daku jika tlh melukakan hatimu wahai sygku..bkn ku bmksd utk melukaimu..ttp kerna cintalah buatkan daku jd begini..

dirimu - pernah tdetik d hati..tamatkn saja pjalanan ini..biar tidak perlu menyusahkan sesiapa lg..<<====jiwang kah ini?

diriku - sorry dear.. bukan itu mksdku.. utk melukaimu.. percayalah..


kisah ini blom ada pengakhirannya.. masih lg terawang2an.. masih menant dan menant.. mungkin ini permulaan.. dan mungkin ini pengakhiran.. masih menant apakah episod seterusnya.. hurrmmm...




peace (^.^)_v

2 comments:

eMMe said...

harap penantian berakhir dgn kebahagiaan....

SYARIENARIFEN said...

HOPE SO SIS.. ERRMMM..