Tuesday, April 26, 2011

Pulau Aur 9 : Sesi Petang Di Aur

sepulangnya kami dr sesi keliling pulau.. masing2 dh lapar.. uhuk.. hajat nk mand laut pun tak dpt.. sian nana.. alahai.. xpe nana.. ptg nant kita g mand k.. hehe

blk2 kami lunch.. masing2 dh lapar.. alhamdulillah.. kenyang mkn.. hehe.. aku mkn meehun sup! yummy.. dpt ganti nasi.. diet la katekan.. muhehehehehee..

lps lunch.. kami santai seketika... pikir nk g mane plak ptg ni kn.. so kami decide g satu tmpt.. iaitu mata air.. sumber air tawar d Pulau Aur.. ada sungai kecik.. air die peerrrgggghhh sejuk beb!!besh je rasa dpt mand ctu.. walau pun tmpt die kecik ja.. tp puas ati ar.. bleh gak berendam.. hehe.. ms kat sane, aku lupe bw camera.. excitednye pasal.. abes lupe.. hehe.. tp xpe. sume tu kenangan tsimpan dlm memori.. :)



blk dr mand sungai.. kami lepak d pangkin kat chalet.. phewww.. mcm2 kisah jd kat pangkin tu.. hehe.. kalo nk cite la.. kat ctu la tmpt duyung lepak baring.. kat ctu la tmpt kami bborak bsantai.. kat ctu la tmpt kami anyam ketupat.. yg smpei skang ni pun aku masih lupe cmne nk anyam ketupat!! adoi.. kat ctu la tmpt sue wat seruling.. kat ctu la tmpt kerol kene urut dgn ayah mixie.. kat ctu la tmpt ayah mixie wat lawak.. semua memori tpahat d hati.. besh kn kwn2.. :)

so.. alkisah.. ngidam nk mand lautnye pasal.. moh moh.. kita g mand laut eh.. sian nana.. nk mand laut pg td tak kesampaian.. so jom semua.. kita gerak ke Pulau Dayang..

so ptg hari kedua d Aur.. kami seperate.. masing2 ade yg mand laut.. n ada yg mancing.. utk hari ni aku tak ikut mand laut.. aku ikut mancing.. sbb lps ni rsnye takde mancing dh.. mancing ptg ni ade la dpt ikan sket.. aku suke ikut mancing sbb masih teruja dgn biru laut.. sgt jernih.. masih suci bersih lg la katekan.. :) smbl2 aku  tgk teknik2 mancing dr otai2.. bleh la pasni ikut g mancing mane2.. hehe..

ok.. times up!! time to jemput kwn2 yg mand laut.. ishishish.. diorg ni..rupenye masih mand lg.. itik air sungguh.. hahahahahaha.. pantang nmpka air.. same dengan la aku ni arr.. ekekeekekee.. mmg puas ati mand dowhh.. cmne aku tak ckp cmtu.. sonok mand kn.. smpei namo naek la.. :)

blk dr mand tu.. kerol ade bli ikan.. dr nelayan.. so aku amik sket dr jumlah tu..mcm2 ikan ade wooo.. suke suke!!!

odw blk tu.. kami singgah sebentar d Teluk Berhala.. utk bli ais.. n bli keperluan yg len2.. bli ais utk ltk ikan jugak.. :) lps tu kami pulang kembali ke Teluk Sebukang.. utk aktiviti BBQ d mlm hari.. yeaaahhh..





peace (^.^)_v

1 comment:

Anonymous said...

Salam. Sye berniat nak kepulau aur. Tp masih mencari harga2 yg berpatutan. Klaw x keberatan bole x sis beritahu siapa yg patut sye hubungi utk ke pulau itu. Email shuriadatina_86@yahoo.com.my no tel / sms / whats app 0123353214