Thursday, October 27, 2011

Temosa

Pagi td aku bgn awal.. dh angah kejut suh dok depan kejap.. sbb takde sape temankan abah.. yg patut mjaga plak tak smpei2.. tah pape.. semak pale otak aku.. so aku g dapur bukak freezer, tgk ade kuih yg blom goreng.. nmpk mcm karipap.. tp kat tag tu tanda nama 'Temosa'.. amende la kuih ni.. so aku tak kisah la.. goreng aje.. mende dh ade..

bila dh siap goreng, ape lg.. mula la nk test.. cmne la rase kuih ni kn.. huhuhuhu.. buleh tahan sedap.. mcm karipap biasa.. yg intinya kentang.. ttp yg dipanggil temosa ni intinya kelapa dan ikan.



So aku amik keputusan utk search.. tanye pacik gugel.. mende ape temosa ni.. sumber yg aku dpt dr Wikipedia menyatakan yang Temosa atau Karipap Inti Ikan, adalah salah satu kuih tradisional yang terkenal di bahagian Pantai Timur Semenanjung, iaitu di Pahang.. Rasanya lemak dan tidak pedas..

ade la dlm 3 4 ketul aku mkn.. yg len sume org len sebat.. heh.. aku tukang goreng aje.. huhuhuhu.. tu la kisah pg td..




peace (^.^)_v

1 comment:

eMMe said...

like karipap sardin kan...mesti sedap nih. leh la delivery order kan...hehehehe...