Friday, December 9, 2011

Al-kisah Zifi

DLM KEGELAPAN D WAKTU SIANG, KU TPERASAAN ADA SST D BUCU TANGGA. KU NYALAKN SUIS LAMPU.. UIKKK.. ADA MAKHLUK BULUS..!!

AKU:KO SAPE?
MAKHLUK BULUS:DIAM BLUR
AKU:CMNE KO LEH ADE SINI?
MAKHLUK BULUS:NGELIAT MANJA
AKU:NAME KO APE?
MAKHLUK BULUS:WAT BODO LG
AKU:KO NI JANTAN KE BETINA?
MAKHLUK BULUS:DUHHHHH
(*MCM POLIS SOAL SIASAT PESALAH)

RUPA2NYA MAKHLUK BULUS E2 ADALAH SEEKOR KUCING!! YEAAHH.. AKU ADE KUCING BARU.. DAK ABG YG BW BLK UMAH.. HIKHIK.. NAME APE TAK TAU.. KALO LA KUCING NI BLEH BSUARA MS AKU DOK TANYE DIE TU.. MAMPOS AKU LARI LAJU2.. AGAGAGGAGAGAA..~!


Tingat lg aku ayat kat atas ni.. ms tu 15 November 2010.. lokasi kejadian, kat tangga umah.. ye la.. tkejut gak la.. tibe2 nmpk natang mulu ni.. elok baek punye dok lepak kat tangga.. bderau gak darah dok pk.. ekekekeke.. ku ingatkan musang ke rupenye tucing.. aauuuwwwww..

Ingat tak dulu, aku ade cite pasal BAHAROM.. kucing aku yg warna kelabu.. tp sygnya.. baharom dh ilang.. :(  agak lama gak la tak bela kucing.. nk sthn gak.. pastu dtg la sekor lagi kucing kat umah ni.. ingatkan mai mana la kan.. ye la.. pintu tingkap sume tutup.. ikut siling umah, lg tak mungkin.. rupe2nye.. dak abg yg bw blk umah.. supe mcm baharom dulu ar.. spt bese syarat nk tgl kat umah ni, perangai kene la elok sikit.. alhamdulillah la zifi ni disiplin sket dlm perihal mbuang air.. mcm baharom gak, zifi berak n tencing kat bilik air.. cop mohor besar la jwbnye.. huhuhuhu


 ni la pic mula2 dijumpai di tempat kejadian


masih sama mcm baharom dulu.. stripe die.. yg bbezanya warna.. tgk ar.. mane aku tak tkejut.. dok pk ingatkan musang.. ekkekekekekee.. pas up pic ni kat fb aku, br aku tahu name die sape.. dak abg ckp name die ZIFI.. tgk la muke ngade2 die tu.. aku mmg bahsekan diri aku UMMI.. zifi ni plak kdg2.. bkn kdg2 malah selalu kot aku bahsekan die ABI.. drp pgln name boboy, trus singkat jd abi.. tp die paham gak ummi die pgl die tu.. hehe..

zifi ni kalo korg nk tahu, mmg sekor kucing yg sgt manja.. ms mlm ke 2 die tdo umah, ye la, mlm ptama die tdo kat tangga kn.. huhuhuhu.. mlm ke 2 nk tdo, mmg aku bw die msk bilik.. suke tgk die manja2..


 zifi minta manja.. nk btepuk2 bagai..
 
zifi ni kn, dlm manje2 die ni, byk btol pangai pelik die suke buat.. ye la.. bkn takat manja, malah mengada2.. kelamkelibut.. aktif smcm.. mcm pic kat bwh ni, dh tak sabar2 nk mkn, die sdr jenguk dlm plastik pbungkus whiskas tu utk mkn.. adehhhh..




yg ni plak fev die dulu2 la.. skang ni aku tgk tak wat dh.. ms mula2 dok kat umah ni, kire dh serasi la cmtu.. die wat ikut suke die la.. dlm umah ni, mmg aku sorg yg manjakan haiwan ksygn ni lebey2.. wahahaahhahaa.. mama ayah boy tak sgt.. malah tuan yg bw zifi blk umah pun tak faham kot pangai pelik zifi ni.. huhuhuhu..


 zifi mmg suka minum dlm cawan yg ummi die minum.. byk kali aku tgk cmtu la.. tp besenye air masak la die minum.. tak senonoh kn pangai.. huhuhuhhu..


cak!! pose ummi n abi.. >_<


zifi skang tgh tdo.. ade kat tepi aku ni.. atas kerusi.. mmg zifi ni hobi die tdo.. mcm ummi die.. lalalalalala.. nant aku update cite seterusnya ttg zifi.. jumpe lg.. daaaaaa..

peace (^.^)_v

1 comment:

Rapunzel Cikilolo said...

comel macam Cikilalang saye juge :)