Monday, November 24, 2014

Bicara Tanpa Suara..

Aku..
Insan biasa..
Tidak lari dari melakukan kesilapan..
Tapi itu dahulu..

Aku..
Ya dulunya aku jahil..
Kesilapan yang dilakukan tiada kemaafan..
Melainkan taubat memohon keampunan..

Aku..
Keampunan ku pohon pada Yang Esa..
Moga diampunkan segala dosa..
Niatkan dalam hati tinggalkan segalanya..

Aku..
Segala yang lepas sudah ditinggalkan..
Mencari sinar baru dalam kehidupan..
Adakah masih ada pengharapan..

Aku..
Tidak mengharap emas permata..
Hanya ku mohon terima ku seadanya..
Akan tetapi aku takut untuk bersuara..

Aku..
Bersuara berterus terang..
Akan perihal diri..
Perlukah membuka aib yang terkunci..

Aku..
Yang terkunci biarkanlah tersimpan..
Agar tidak mengganggu fikiran..
Untuk ku terus meniti kehidupan..

Aku..
Kehidupan kini memandang ke hadapan..
Hanya mampu berserah agar dipermudahkan..
Moga ianya berkekalan..

Aku..
Kekal di dalam dilema yang tidak berkesudahan..
Pinta hati tenanglah jiwa..
Ikhlas menerima ku harapkan jua..

Aku..
Harapan kuat padamu..
Yang ku sayang ku cinta selalu..
Moga kebahagiaan milik kita direstu..

Aku..
Restu diberi tanda setuju..
Maafkan aku jika aku tidak sempurna..
Pintaku berilah aku peluang bahagia..

Aku..
Bahagia itu milik kita..
Jika kau tidak memandang paras rupa..
Atau kisah silam yang menjadi memori hitam selamanya..

Aku..
Selamanya masih ada denganmu..
Tiada yang lain hanya kamu..
Setiaku usah kau ragu..

Aku..
Setia yang mampu ku berikan..
Kasih sayang tiada tandingan..
Hanya untukmu insan kesayangan..

Aku..
Sayangnya aku padamu hanya Tuhan saja yang tahu..
Ku harap jodoh itu milik kita..
Kita berdua pastikan bersama..

In shaa Allah..
Amin..

-syarienarifen

No comments: