Sunday, November 14, 2010

Blog Ku Sayam...

kehadapan blog ku sayam..

lama rasanya tidak ku jenguk dirimu.. tlalu rundu daku thadap mu.. apa kabarmu d sini? sihatkah? ada pape mslhkah? rsnye xde kot.. rakan2 mu d sini shtkah? harap2 shtlh hendaknya.. daku d sini mcm biasalah.. sht.. cuma kdg2 tu ade sket biol.. wakakakaka.. msk air.. bese la tu.. blurrpp.. blurrrpp..

blog ku sayam..

byk cerita sbnrnya yg ingin ku kongsikn dgnmu.. tak tkira byknya.. akan ku ceritakan padamu apa yg tlintas d fikiran ku tika ini.. yg tdetik d hati ingin aku titipkn buatmu..

blog ku sayam..

sejak kblkgn ni.. kwn2 ku btmbh lg.. aku bsyukur kerna Tuhan mberikn ku kwn2 yg baek buatku.. memahami diriku.. cuma ada segelintir yg agak memeningkn kepalaku.. tak tau la samada dia tak memahami diriku ataupun aku yg tak memahami dirinya.. kau pun tahu kn.. aku ni jenis tak suke d paksa.. cukup skali kau nyatakan.. cukup sekali kau suarakan.. aku sudah mengerti.. jgnlah kau ulang kembali.. meminta kembali.. memaksa aku utk mengikut katamu.. sememangnya kau makin buat ku utk jauh dr mu.. dlm erti kata, nek menyampah.. bleh? huhuhuhu..

blog ku sayam..

skang ni ku selalu ke suatu tmpt d selayang indah.. tmpt melarikan diri.. tmpt menenangkn fikiran.. tmpt ntah.. aku rs tenang bila berada d sini.. cuma kdgkala selalu d buli oleh mereka2 yg ada d sini.. yg past merekalah yg kuat berada d blkgku.. bagaikan satu keluarga.. daku sayam kalian semua..

blog ku sayam..

siapa sbnrnya yg aku sayam?? kdgkala aku tfikir.. siapakah dia?? aku sbnrnya tlalu takut utk menyatakan yg ku syg dia.. ya mmg aku akui aku syg dia.. tp.. adakah dia menyayangi diriku sptmana aku menyayangi dirinya? aku kelu.. perlukah aku bterus terang? tp yg past dia mengerti dan mengetahui yg aku amat menyayangi dirinya.. cuma.. aku perlukn masa utk semua2 ini.. pjg lg pjalanan idop ku.. insyaallah, jika dh jodoh, tidakkn ke mana.. :) cuma ingin aku lontarkan suatu pertanyaan.. adakah dikau gembira pabila bersama diriku? errrmm..

blog ku sayam..

sejak kebelakangan ni, area selayang selalu ujan.. mungkin sbb skang ni mmg musim ujan.. mmg tak dinafikan la.. lebat woooo.. sejok.. rs nk men pelop2.. phewwwwwwww... hikhik.. >_<

blog ku sayam..

perkara tbaru yg ingin ku kongsikn dgn mu, yg tjadi pd hari ini.. nk tahu ape dia? mcm lawak pun ade.. sejak kehilangan baharom, hampir 10 bulan diriku tanpanya.. sedey sgt2.. tp pg td aku d kejutkan dgn sst yg menant ku d tangga.. dgn keadaan tangga yg gelap.. aku tpandang sst makhluk bbulu yg bbaring d sudut tangga.. aku mjadi pelik.. apakah ia?? aku beranikan diri mbuka lampu tangga.. alangkah tkejutnya aku melihat, ada seekor kucing yg sgt sgt sgt cumil.. makhluk bbulu tsebut adalah seekor kucing.. walllaaaa... aku jd makin pelik.. lalu aku g kat dia.. dan melontarkan beberapa pertanyaan yg sudah semestinya mmg kucing tk dpt nk jwb ar.. mcm polis tanye soalan pada pesalah.. hahaha.. kalo btol kucing tu dpt jwb, for sure aku pun melompat lari.. hahaha.. pertanyaannya bbunyi begini..

"Ko sape?"
"Cmne ko leh ada sini?"
"Nama ko ape?"
"Ko jantan ke betina?"

pabila ku lihat die diam merenung ku manja.. cair beb!! sbb dia cumil.. trus aku usap dia.. manja sgt2.. phewww.. meruntun jiwa!!! bila ku belek jantinanya.. ianya seekor kucing jantan.. so, dh lps satu.. lain akan menyusul.. kerna mama masih tidak tahu lg kewujudan kucing ini d rumah.. dan baru ku tahu, abg, adikku yg angah, yg mbawanya ke mari.. jika kucing ni tak mbawa mslh.. pandai dia jaga diri d rumah ni, sudah semestinya greenlite ar mama kasi.. hehe.. spt mana baharom dpt greenlite dulu.. harap2 ada harapan utk kucing itu menetap bsama ku dan dpt d manja dan diberikan kasih sayang sepenuhnya.. :)

blog ku sayam..

ku rs, cukup smpei sini dulu dpt ku bsama mu.. nant ade kelapangan, ku akan bsama mu kembali.. salam sayam dariku.. muahmuah.. dont notty2 k.. >_<


peace (^.^)_v

No comments: