Wednesday, November 17, 2010

Buat Seorang Teman

Assalamualaikum..

Wahai teman.. maafkan aku jika apa yg akan ku persembahkan ini mungkin akan menyinggung atau melukakan hatimu.. atau mungkin tidak akan ada satu rasa pun yg akan tcuit d hatimu.. apa yg akan ku curahkan diri adalah cerita bkenaan dgn kita..

teman..

hadirmu d sisi ku suatu anugerah bg ku.. bkn ku pinta kehadiran mu dlm idop ku.. malah pergimu pun tidak ku pinta.. kau hadir dlm diriku mbuka satu lebaran baru dlm idop ku.. mmg tidak ku nafikan kau yg mbuat ku gembira.. kau yg buat ku ceria.. kau yg buat ku tsenyum.. sedikit sbyk ati ku mula tcuit sedikit perasaan syg pdmu.. mungkin kerna keikhlasan hatimu. mungkin kerna cara kau mhulurkan salam perkenalan buat ku..

teman..

sedikit sbyk bila ku lama mengenali dirimu.. bleh ku katakan, aku mula memahami dirimu.. ttp kdg2 agak sukar sbnrnya utk memahami dirimu.. penah tdetik d dlm hati ini utk terus idop bsama dgn mu.. mungkin suatu hari nant.. ttp aku tahu tdapat suatu halangan d ctu.. tdpt tembok sbnrnya d antara kita bdua..

teman..

aku tahu sbnrnya aku tidak berhak utk meminta selebihnya drpd mu.. aku tahu aku hanyalah sorg insan biasa yg lg hina.. siapalah aku d sisimu.. even aku senang bsama mu.. tp apa yg aku lihat, slth lama kita bkenalan.. aku lihat, tdpt ramai lg yg cuba mdekatimu.. dan kau juga melayannya sptmana kau melayan diriku.. tidak ku nafikan, ya aku mmg cemburu.. tp, ahhh.. siapalah aku ni kn.. utk mharapkan sst yg lebih dr itu..


teman..

aku tahu kini kita semakin renggang.. aku tidak tahu d mana silapnya.. samada kau mula mjauhkan diri atau pun aku yg mula menyepi.. tp dr apa yg ku lihat, kau semakin jauh dr ku.. kdg2 aku ttanya.. apakah salahku bila kau bbuat demikian.. mungkin aku tpaksa beralah juga kali ini.. demi kebaikan dirimu dan diriku.. aku beralah demi kebahagiaan org yg aku syg? syg?? tlalu subjektif bg diriku.. aku tahu.. kau menyedari apa yg aku rasai dikala ini.. bkn ku tidak menyedari akan kelakuan dirimu.. dan juga kelakuan org yg kau kenali selain diriku.. aku tidak meminta lebih dr sst yg tidak mungkin akan aku perolehi.. dan aku tahu mustahil bgku utk mdptkan semua itu..

teman..

jikalau kau membaca coretan aku ini.. ingin sekali ku nyatakan pdmu.. cukuplah aku anggap kau sbg sorg teman.. sorg rakan.. dan sbg sorg sahabat.. utk aku bkongsi kisah.. bkongsi cerita dgn mu.. itu cukup memadai bgku.. aku tahu.. d mana ada suatu perkenalan itu, pastnya akan ada perpisahan.. cuma aku minta, usahlah dikau trus mbohongi diriku.. itu saja yg ku pinta drmu.. kerna itu akan lebih menyakiti diriku.. pedih.. dan sangat pedih.. cuba kau tanya diri sendiri.. apa perasaanmu.. kalau aku lakukan begitu.. d saat engkau, masih memerlukan aku..

teman..

jika inilah noktah pkenalan kita, aku redha terima ia seadanya.. jika itulah ketentuan yg tlh d tetapkan buat kita.. dan aku hrpkn agar tiada pmusuhan d antara kita.. jgn ada perasaan saling mbenci.. aku d sini ttp mdoakan yg tbaek utk dirimu.. itu sudah cukup buat ku gembira.. melihat kau dari jauh.. gembira d smpg mereka yg buleh buat dikau gembira.. mungkin bkn aku.. yg buleh buat kau gembira.. maafkan aku..

teman..

aku amat bterima kasih pdmu kerna tlh byk menyedarkan diriku.. itulah sst yg tak thingga bg diriku yg tak mampu ku luahkan dgn kata2.. terima kasih juga kerna engkau pernah mhulurkan kasih dan sayang pada diriku.. kini.. apa yg perlu ku nyatakan.. biarlah hubungan kita sekadar teman.. rakan.. sahabat.. selamanya.. kerna tlh aku ltkkn sempadan d antara kita.. dan aku bjanji aku tidak akan mlangkaui sempadan itu.. kerna itulah yang terbaek buat kita..

teman..

sampai d sini shj coretan ku buatmu.. ku bharap agar dikau fahami.. maafkan aku sekali lg jika aku ada bbuat salah padamu tanpa aku sedari.. salam sayang dariku utkmu wahai temanku..




peace (^.^)_v

1 comment:

wirajiwa said...

aduhh, sebak laa artikel ni :(