Saturday, April 23, 2011

Pulau Aur 6 : Edisi Mancing Malam

jumpe lg kalian sume.. episod sblm ni aku citekan ttg hari pertama smpei ke Pulau Aur.. so kali ni aku nk cite pasal kisah mancing malam..
 

seumur idop aku, aku tak penah lg ikut g mancing laut ni.. apetah lg mancing time malam.. so mlm tu aku bkesempatan ikut skali g mancing waktu mlm..


stlh selesai dinner sume.. rehat2.. so aktiviti mlm, kami semua g mancing.. tak semua yg ikut, katenye takut mabuk laut.. so hanya beberapa je yg ikut serta..


aku mula2 debar2 gak.. ye la.. mende aku tak penah ikut serta kn.. tp ati bkobar2 nk cuba gak.. layankn aje.. muehehehehehee...


pengalaman aku g mancing mlm, ms bot bjalan, ok lg.. tp bila bot dh bent, hahahahaa.. btol2 terumbang ambing bot.. aku kat atas bot dh mcm men jongkang jongket.. hahhahahaha.. sue plak tgknye senyap je.. dok renung laut.. katenye.. namo tgk lampu.. hahahaha.. bleh penin2.. hehe.. sian kat lampu.. ahaks..


mlm tu g mancing, dpt la ikan.. bleh thn la.. yg pentingnya, semua enjoy.. bunga yg ikut mancing mlm tu pun, aku dgn sue je.. len2 sume kumbang2.. ahaks.. kami la peneman.. huhuhuhu...

tp yg beshnye ms mula2 start mancing tu, joran abg man kene dulu.. punye payah aku tgk die nk menarik.. trus pgl abg kamal tlg.. dr cara menarik, yg lekat ikan pari. btol2 susah nk handle.. last2 tali putus.. phewww... dlm kiraan, ikan pari tu ade la dlm 20kg plus2.. mak ehhh... tp takde rezeki nk dpt.. kalo tak, meriahhhh.. bbq pari kite.. hehe..

alhamdulillah la aku tak mabuk laut.. dr ctu timbul minat aku nk join mancing.. mane2 je pasni.. phewwwww.. mcm besh plak aku tgk.. ye la.. bak kate org.. mancing ni perlukan kesabaran yg tinggi.. takleh nk gopoh gapah. rilek2 sudah.. ade rezeki.. insyaallah.. byk la dpt ikan nant.. kalo takde rezeki tu? ermmmm.. bese la tu kn.. adat.. :)

tak sabar rsnye nk join trip mancing mlm lg.. phewwwww.... ape kate sevey??





peace (^.^)_v

No comments: